Vitamin Untuk Kesihatan? Keperluan dalam tubuh badan kita


Assalamuaikum dan salam sejahtera, 

Adakah anda tahu vitamin untuk kesihatan sangat diperlukan dalam tubuh badan? Vitamin merangkumi apa yang kita makan seharian sebenarnya dari ayam, ikan, sayur, nasi dan lain-lain. Ramai orang kalau sebut vitamin ankan cuba mengelat. "Buat apa makan vitamin aku dah sihat dah" 

kajian menunjukkan bahawa setiap organ dalam badan kita memerlukan vitamin, dalam gambar dibawah adalah tips kesihatan organ dan badan kita. Apa yang kita perlu dalam menjalani kehidupan yang lebih mesra dan semujadi. 



Dan 6 Nutrients yang sangat diperlukan untuk vegetarian 
  1. Protein
  2. Iron & Zinc 
  3. Vitamin B12
  4. Calcium
  5. Essential Fatty Acids 



Dan tahukan anda 4 tips untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh: 
  1. Makanan yang sihat
  2. Minum Air dengan mencukupi
  3. Tidur dengan sempurna
  4. Excercise  



Dalam pengambilan Vitamin untuk kesihatan badan kita pula mestikan kita pilih vitamin yang diyakini dunia, yakni Sentiasa selamat dimana kalau boleh ianya berasaskan sayur-sayuran dan tiada perasa tiruan, pemanis dan bahan pengawet. 

Sentiasa berkesan, alhamdulillah setakat ini ramai positive feedback dari customer-customer kami tak kira usia dan tak kira set apa yang diambil. 

Sentiasa Mesra Alam, botol yang dipacking andalah dari botol yang boleh dikitar semula dan pembungkusanya bebas bispherol-A (BPA)  

Dan alhamdulillah dalam Vitamin shaklee ada semua itu, tambahan pula kami menyediakan konsultansi secara percuma dan jadual pengambilan vitamin yang exclusive.



Jika berminat, boleh hubungi saya :
Gmail : iija84@gmail.com

Call/Whatsapp : 013-5150155





Previous
Next Post »
0 Komentar