Bagaimana untuk mengurangkan sakit kepala?

Pernah terjadi pada anda? migrane melampau? stress? sakit kepala? dan sampai ketahap anda nak menghantuk kepala anda pada dinding... rendam kepala dalam air... muntah dan rasa nak marah orang? 

Eh ada tau orang sampai muntah semua tau sebab migrane ni... 



Kebanyakkan semua masalah sakit kepala adalah migrane. So penyelesaian untuk masalah sakit kepala anda adalah....  set sakit kepala shaklee atau set migrane....  




kebanyakkannya akan ambil pain killer untuk redakan migrane... tapiiiiii pain killer adalah bersifat sementara... diharapkan kalau boleh elakkan pain killer. 

Kenapa saya suggest B-Complex & Ostematrix

Ostematrix ( mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D) 

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium.  ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.


B Complex

vitamin B2 (riboflavin) dan vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.


kesimpulannya  B-Complex boleh mengurangkan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.... ia juga memastikan funsi saraf sempurna... 

Setelah ikhtiar secara vitamin disamping itu anda boleh amalkan doa untuk orang yang sering sakit kepala dan migrane... insyaAllah dengan Izin Allah dan sentiasa konsistent semunya akan hilang. Oh ya.. ayat ni juga di ajarkan oleh bapa saya kepada suami waktu suami saya accident motosikal dan menyebabkan suami saya mengalami pening dan sakit kepala.... 

jika ditanya suami saya makan B-Complex & ostematrix tak? jawapannya mestilah ya.. dan alhamdulillah sakit makin berkurangan dan suami cepat recover....syukur sangat.



Doa hilang migrane & sakit kepala





Jika berminat, boleh hubungi saya :
Ija Ramli (shaklee id: 868451) 
Gmail : iija84@gmail.com
Call/Whatsapp : 013-5150155
Previous
Next Post »
3 Komentar
avatar

Salam sis. Mohon copy manfaat b complex dgn ostemaxtrix. Saya dulu pun kerap sakit kepala dan selalu amik panadol. Tp bila dpt tahu kesan sampingan dia, saya jadi takut sesgt. Sudahnya saya try b complex ni. Alhamdulillah, walaupun sakit kepala tu ada, ianya tak seteruk sblm nie dan tak perlu telan panadol dah. Utk migrain pun boleh kan sis?

Balas
This comment has been removed by the author. - Hapus
avatar

Salam Boleh takde masalah.

Alhamdullillah CikPuan Rosra Raf pon dapat manfaat dari B complex dan ostematrik

Untuk migrain pon boleh tapi harus kena consistent

Balas