Cara Surirumah Manfaatkan Bonus Bulanan Shaklee

Selepas 6 bulan jadi ahli shaklee baru lah saya terbukak hati (lebih tepat lagi dah berani sikit dan kurang malu 😅) untuk aktif dalam bisnes shaklee.

Lagi tepat sebab suka nak kongsi dengan kawan2 betapa suplemen shaklee ni dapat bantu kita2 yang ada masalah penyusuan, yang nak bertenaga, cergas, yang nak sehat dan sebagainya.

Alhamdulillah.

Setiap bulan bonus masuk. Namun bukan duduk rumah goyang kaki je. Istilah 'goyang kaki income masyukk' takde dalam bisnes shaklee yang saya join ni.

Bagi surirumah ia ibarat gaji bulanan. Best kan?

Dapatlah hulur2 kat mak dan abah. Dapat belikan suplemen macam vivix untuk depa. Dapat belikan suplemen untuk suami dan anak2 (anak saya paling suka Omega, nutriferon dan chewable vitamin c. Suami pulak suka Vivix).

Zakat? Ofkos ada portion untuk zakat. Dan juga sedekah.

Pernah juga bayar bulanan kereta guna car bonus (salah satu C dalam shaklee selain cash dan convention/free trip).

Reward untuk diri pun ada. Saya lebih suka beli buku dan ebook. Huhu hantu buku.

Dan lepas sopping buku, boleh la terus belanja suami dan anak2 makan kat tempat yang depa suka makan.

Tak lupa juga masuk ke tabung simpanan dan tabung travel & umrah.

Syukur. Sebab tu saya nak sangat bantu surirumah2 atau kawan2 yang lain yang sedang cari income tambahan. Sekurang2nya dapat konsisten bagi duit bulanan pada mak dan ayah. Atau bantu suami atau sekadar beli pampers/susu anak atau travel mana2.  Amacam, nak?

Achik Ija
Shaklee Bisnes Leader, Coach
#workingsurirumah

#tsunamishaklee
#tsteam3
#bisnesdarirumah


Previous
Next Post »
0 Komentar