Rupa-rupanya Dah Lama Mak Cari Penawar Sakit Lutut, Hinggakan Terpaksa Solat Atas Kerusi Sampailah.......


Bismillah.

Saya dengan rasa gembira ingin berkongsi dengan rakan-rakan blog saya tentang ibu kepada suami saya yang dahulunya tercari-cari penawar sakit lutut. Cerita ini adalah benar dan bukan bertujuan meraih simpati. 

Ini cerita suami saya, 

Setiap kali balik kampung, mak memang sentiasa ceria menyambut kami sekeluarga balik. Macam-macam yang dia masak dan sediakan sambil melayan cucu-cucu yang makin aktif. Alhamdulillah sayang betul mak pada anak-anak dan cucu-cucunya.



Tapi lama kelamaan kami nampak perubahan disebalik wajah yang sentiasa ceria dan tersenyum, kadang-kadang terkeluar dimulutnya 


"mak tak berapa larat la nak naik tangga ke atas, lutut sakit, cekang beluting (loghat di perlis maksudnya cekang betis)" 

So takpelah kami naik atas mengemas sendiri, tiada masalah sebenarnya memang kami tak nak menyusahkan mak. 

Sekali lagi bila dia mendukung cucu nya "tok tak boleh angkat lama-lama cucu oiii sat lagi kebaih tangan lutut semua" kata mak. Seingat saya dulu mak releks je angkat, sekarang ni lain macam pulak errrmm. Takpelah mungkin sebab faktor umur kot... lagi pun cucu dia pun makin lama makin besar memang lah tak larat. Saya sendiri pun kadang-kadang letih. hehehe



Satu hari ternampak mak tengah sembahyang atas kerusi. Aikkk bila masa plak sembahyang atas kerusi ni, teruk jugak ke sakit lutut dia?. Lepas je sembahyang terus interview mak. 

" Lama dah ka semayang atas kerusi? sakit sangat ke lutut? jatuh ka? " 

Macam-macam soalan yang saya tanya. Macam peluru berpandu. Mak senyum je sambil explain satu persatu. 

Dah lama rupanya dia sakit cuma tak tunjuk sangat tapi sejak dua menjak ni makin teruk sikit kadang-kadang sampai nak kebas separuh badan, lutut pun tak boleh bengkok time nak sujud. Aduhhh tersentak jugak time tu, masakan supermak saya yang power ni kehulu ke hilir dengan senjata peperangan (senduk dan penyapu) tiba-tiba kurang sihat. Macam-macam jugak lah mak minum dan makan sebagai penawar sakit lutut tapi sama juga. Walaupun sakit tapi mak masih senyum. Susahlah nak tengok dia mengeluh penat ke atau sakit ke. 



Balik ke KL saya kaji sikit tetang vivix dah kebaikannya memandangkan isteri saya dah join jadi ahli shaklee dan shaklee ada satu produk yang namanya VIVIX. Setelah 'google' saya terjumpa tentang cara vivix ni bertindak dan apa kelebihan vivix ni. 

Rupanya resveratrol dalam vivix ni lah ingredient utama. Bila apa benda resveratrol saya terjumpa pula kajian yang telah dibuat oleh National institute of health US yang mana kebaikan nya dalam melambatkan proses penuaan dengan: 



1. Mempertahankan sel (cell defense)


vivix shaklee cell defense

2. Memberi tenaga kepada sel (cell energy)


shaklee vivix cell energy

3. Memperbaiki sel (cell repair)


shaklee  vivix cell repair

4. Meningkatkan prestasi sel (cell performance)





Lepas tu saya cari pula testimonial tentang vivix  dan review . Banyak juga info yang saya dapat melalui pembacaan saya. 

Saya terpikir kalau yang jenis macam ni mesti sesuai sangat sebab selalunya orang yang berumur ni sel-sel makin kurang dan performance tak macam anak dara umur 17 tahun ye tak? Setelah berbincang dengan isteri, dia pun setuju try sajalah berapa pun takpelah janji mak kembali seperti biasa. 

Tanpa berlengah lagi dengan semangat membara bak gunung berapi saya menghadiahkan mak dengan sebotol vivix. 

Dia tanya saya balik,

" Apa benda yang hang nak bagi kat aku ni, makan pulak satu sudu kecik saja, berkesan ka?". 

"Try dulu mak jangan lupa baca bismillah, niat kita nak berubat kalau Allah izin mak baik kami dah cukup gembira, boleh solat tanpa guna kerusi pun kira dah syukurlah" kata saya. 

Minggu kedua lepas dia minum saya follow up, macam doktor plak kan... tanya dia... alhamdulillah ada kesan positif dia rasa ok sikit tapi still sembahyang atas kerusi.Lepas sebulan setengah rasanya balik semula ke kampung melawat mak dan abah.


Alhamdulillah syukur sangat. Dia kata dia dah boleh sembahyang tanpa kerusi, kebas-kebas pun dah kurang. Dengan cucu bukan main ligat lagi. Kejar cucu yang tak reti nak duduk diam. 


Diam-diam saya mengalirkan air mata kegembiraan. Walaupun pengorbanan saya tak sama dengan mak yang membesarkan saya. Sekurang-kurangnya dapatlah jugak tolong dia walaupun sedikit. Siapa yang tak gembira boleh bantu mak sendiri, betul? 



Fuhh ada satu perasaan yang tak dapat digambarkan bila kita tengok ibu bapa, adik beradik, sedara, kawan-kawan dan orang sekeliling kita tersenyum gembira. Bak orang putih kata 'speechless'.  Bagi kesan yang positif pulak tu mesti kita pun gembira, betul? Pahala pun dapat, insyaAllah. Dalam kita mengejar cita-cita jangan lupa orang yang kita sayang kay. 

Kalau ada pembaca yang ada ibu atau ayah atau sesiapa saja yang mempunyai masalah sama dengan ibu mentua saya ini, bertindaklah sekarang. Kita tak tau bila Allah akan jemput dia. Gembirakan lah dia sementara hayat dia masih ada. Usah bertangguh lagi. Nanti menyesal di kemudian hari. Hubungi saya di 013 5150155 (Ija Ramli) untuk konsultasi percuma.  


Click untuk teruskan PEMBELIAN  --> BELI VIVIX Sekarang

Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau 

daftar jadi ahli Shaklee di:


Azra Nursyahiza Ramli (Ija Ramli)

sms/whatsApp : 013-5150155

Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.


   
Previous
Next Post »
0 Komentar