Rungsing Susu Ibu Kurang? Bagaimana untuk banyakkan Susu Ibu

Seringkali kita dengar kebiasaan ibu yang baru melahirkan bayi merasa runsing samada bayi mereka mendapat susu yang cukup atau pun tidak. Kebiasaaan pada ibu-ibu mengambil jalan untuk memberikan FM (formula milk).  
Saya nbsp;


sebenarnya perut bayi yang baru lahir hanya sebesar biji guli sahaja. Anda harus ingat bahawa  susu ibu adalah sangat mudah dihadam oleh bayi dah selang beberapa jam bayi akan terasa lapar semua. 

Adalah normal jika bayi menunjukkan reaksi seperti kurang puas menyusu. Ia cuma ingin dibelai dan dipeluk erat oleh ibu kenara dengan cara ini bayi anda merasa selamat. Ia cuma salah satu proses penyesuaan diri dengan dunia diluar rahim. 

Gambarajah dibawah menunjukkan berapa banyak seseorang bayi memerlukan susu 


Maka ibu-ibu diluar sana harus yakin bahawa susu yang dihasilkan PASTI mencukupi untuk keperluan bayi anda. 

Tapi tak salah jika anda bersedia sementara keperluan susu masih ada dan demand masih tinggi dari bayi. Bila bayi sentiasa menyusu ini akan menggalakkan penghasilan susu yang maksima. Kebanyakkan ibu-ibu sekarang berkerja dan masa untuk mengepam adalah terhad. Saya suggest jangan tunggu last minit bila nak start semula berkerja cuba untuk maksimumkan penghasilan susu yang terbaik untuk anak anda. Bila kita dah ready dengan stock EBM hati pun terasa lapang. 

SET yang saya cadangkan SET MENYUSU PREMIUM 



 Sesuai untuk ibu menyusu. Cukup untuk 4 bulan. Anda juga boleh pilih vitamin untuk meyusu mengikut budget dan keperluan anda. Ini cuma cadangan terbaik. Boleh hubungi saya untuk konsultansi lebih lanjut. 

Set premium untuk penyusuan

Alfalfa Complex 300 biji = RM 52 
ESP ( Energy Soy Protein) Tahan 2 bulan = RM 145
Vitamin C 500mg 180 biji = RM 90
Vitalea (Multivitamin) 120 biji = RM 87
B-Complex 120 biji = RM 52
Ostematrix (Kalsium) 120 biji =  RM 61

Total = RM 487


Untuk yang nak slim selepas berpantang boleh add on Lecithin dan ia juga boleh membantu mengurangkan bengkak susu. Bagaimana ia berfungsi? ia akan memecahkan molekul lemak kepada rantain halus dan mudah untuk emulsi 


Add on lecithin cuma dengan RM 52 sahaja. Tahan selama 4 bulan penggunaan. 


Disamping itu amalkan latihan perahan Susu. Niat untuk bagi susu ibu pada anak dan kerana Allah. InsyaAllah kalau kita mintak apa pun kita mesti minta pada Allah. 



Jika berminat dengan set ini hubungi saya dengan cara 

Call/SMS/Whatsapp 013-5150155 (ija ramli)

Previous
Next Post »
0 Komentar