Capai Impian Dengan Berniaga

Berniaga? Kenapa nak berniaga? Ada orang memilih untuk berniaga sebab nak kaya. Ada juga yang terpaksa berniaga.

Saya? Saya pilih berniaga sebab:

1. IMPIAN

Saya ada impian. Dan saya yakin ramai yang ada impian sejak kecil. Nak rumah banglo, nak travel satu dunia, nak buat umrah dan haji masa umur masih muda dan bertenaga, nak kereta mewah dan sebagainya.

Namun, bila umur makin meningkat, kita terpaksa lupakan impian kita. sebab dah tak percaya kita mampu capai impian tersebut.

Sebab utama? 

Gaji memang besar tapi komitmen juga tinggi. Lagi pula kos tanggungan makin terbeban. Kos sara hidup dan macam-macam lagi lah.

Akhirnya, kita tersepit antara dua.

Pasrah saja dengan apa yang terjadi dengan hidup atau memilih meningkatkan kewangan dengan berniaga.

Saya masih percaya dengan impian saya, jadi saya pilih untuk berniaga.

2. KEBEBASAN KEWANGAN

saya ingat lagi kawan saya pernah cerita, 

“rakan sekerja aku kuat kipas (suka membodek). Diorang buat macam tu supaya dinaikkan pangkat dan gaji pun bertambah lah”

Politik pejabat macam ni memang selalu berlaku kat tempat kerja.

Kawan saya sambung lagi cerita dia,

“satu nasihat arwah ayah yang aku ingat sejak mula bekerja, ayah pesan, ‘berniagalah walaupun gaji yang diterima sudah pun 5 angka banyaknya’

walau dah gaji 5 angka, semangat berniaga tetap ada.

bukan apa, dengan adanya kebebasan kewangan, kita bebas buat kerja kerja yang sepatutnya kita buat. Tak perlu risau dibuang kerja sebab selain gaji, kita ada sumber pendapatan dari berniaga.

3. ASET DI HARI TUA

Satu lagi sebab kita semua akan makin tua jika dipanjangkan umur.

Bila dah makin berumur, kita jadi makin tak bertenaga dan tak ada orang ambil kita sebagai pekerja.

Kos hidup pula makin tinggi.

Akibatnya ramai orang tua terbiar sebab simpanan dah habis digunakan.

Jadi macam mana nak elakkan ?

Jalan paling selamat adalah membina sebuah perniagaan yang menjadi aset apabila sudah tua. 

tetap mampu menjana pendapatan berterusan.

Jadi saya tak susahkan orang lain terutama anak-anak sendiri.

Bersetuju dengan cerita ini tapi masih mencari peluang perniagaan?

Hubungi saya di 0135150155


Previous
Next Post »
0 Komentar