CoQ-Trol Plus Shaklee Untuk Tenaga

anda cepat letih?

anda ada masalah jantung?

anda ada masalah kesuburan?

anda ada masalah kulit muka?

atau anda mudah lupa? susah nak fokus?

Jika anda ada at least 1 masalah dari 5 masalah yang saya sebut tadi, jom baca entry ni sampai habis. saya akan bantu anda!

Entry kali ni saya nak kongsikan satu cara untuk selesaikan masalah yang saya sebutkan masa awal-awal tadi.



5 masalah tadi berlaku apabila badan kita kurang CoQ10 iaitu Coenzyme Q10. 

CoQ10 berada dalam setiap sel badan kita. Ya ia berada dalam mitokondria yang dalam sel badan kita.

Mitokondria ni adalah powerhouse atau pusat penghasilan tenaga untuk sel badan kita.

CoQ10 berfungsi sebagai spark plug untuk mulakan proses penghasilan tenaga untuk tukarkan makanan kepada tenaga. Dan ini berlaku dalam mitokondria. Proses ni juga hasilkan radikal bebas.

Jadi bila CoQ10 kurang dalam badan kita, sel pun tak ada tenaga. Sebab sel tak boleh hasilkan tenaga sendiri. Jadi ia akan sebabkan organ-organ dalam badan tak dapat berfungsi dengan baik.

Maka berlaku lah masalah yang saya sebut tadi.

Jadi bagaimana nak atasi masalah tersebut?

Anda boleh amalkan vitamin atau suplemen CoQ10. Walaupun CoQ10 boleh dapat dari makanan dan badan kita sendiri juga hasilkan CoQ10. Namun semakin umur kita bertambah, penghasilan CoQ10 juga berkurang. 

Lagi-lagi jika kita berumur 30 tahun dan ke atas. Pakar nutrisi cadangkan kita ambil 100 mg CoQ10 sehari. Boleh nak ambil dari makanan tetapi makanan tu perlu dalam kuantiti yang banyak seperti dalam gambar. 

Selain tu faktor macam toksin, asap rokok, aktiviti sukan lasak, makanan tak seimbang juga boleh menyebabkan CoQ10 dalam badan kita semakin kurang.

oh ya, satu lagi jika anda sedang mengamalkan ubat turunkan kolestrol seperti statin, ia juga boleh mengurangkan CoQ10 dalam badan anda.

Jadi sangat digalakkan untuk makan vitamin CoQ10 setiap hari.


Saya cadangkan CoqQ10 jenama Shaklee iaitu CoQ-Trol Plus Shaklee. 





Dalam CoQ-Trol Plus Shaklee bukan hanya ada CoQ10 tapi ada resveratrol, tocopherol dan juga minyak zaitun.

Secara ringkasnya, resveratrol dan tocopherol bertindak sebagai antioksidan yang melindungi sel dari radikal bebas. Dan minyak zaitun untuk penyerapan yang lebih baik.

Antara feedback pengguna yang dah amalkan CoQ-Trol Plus Shaklee:


Sekiranya anda berminat nak dapatkan CoQ-Trol Plus Shaklee, jom hubungi saya di 013 515 0155. Atau tekan SINI, saya akan berikan anda konsultasi secara percuma. 
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

Coq trol memang terbaik untuk kesihatan kita. Apalagi jantung. Jom amalkannya setiap hari.

Balas