Selamat Hari Raya Dari Perantau | Raya PKPB 2020

Selamat Hari Raya😍
Maaf Zahir Batin dari Ija untuk semua pembaca blog ohvitaminmama.

Alhamdulillah dapat juga sambut raya walaupun penuh dengan kesederhanaan dan ada lah juga kesedihan 😭.

Sedih tak dapat balik beraya di kampung. Yeahh demi kasih sayang kita pada ibu bapa di kampung. Kita patuh pada arahan kerajaan. Selagi wabak masih ada, selagi tu kita bersabar jalani norma baru ni.

Teringat seminggu sebelum raya, kami sibukkan diri dengan setelkan order customer. Pergi ambik stok di hq shaklee dan kedai shaklee KL. Masih belum boleh direct shopping di sana. Perlu call dahulu untuk order dan pickup pada masa yang kita nak.

Kemudian kami ulang alik ke gdex bukit rahman putra pula untuk ambil box shaklee. Nak tunggu diorang hantar boleh je, tapi lambat lah sikit.

Nak setelkan cepat2, so kami pergi je lah ambik sendiri.

Kemudian sehari sebelum raya, encik hasben ajak ke Jaya Grocer. Shopping barang dapur. Kami paling suka beli salad dan ayam kat sini, fresh dan puas hati.

Malam raya, baru rebus ketupat daun palas. Takdak maknanya nak balut sendiri haha. Ku upah adik lelaki balut. ahakss.

nak dijadikan cerita, malam tu kaki lenguh sangat2.. sampai mintak tolong hasben picitkan. lama tak rasa lenguh macam tu. lama gak skip makan ostematrik (pil kalsium).  serik dah takmau tinggal makan vitamin.

 Jadi sebelum tido, telan sesiap bcomplex dan ostematrik.

Alhamdulillah bangun pagi raya tu tak rasa dah sakit.

Haha. Pagi2 raya baru lah masak rendang. okay pakaii pes je. sebab sehari sebelum tu cari daun kunyit tak ada, kerisik pun yileek. so malas dah nak cari.. masak pakai pes je lah. tapi memang tak sesedap buat sendiri lah kan.

lepas solat raya (incik suami jadi imam), bergambar sikit je. mood bergambaq tak berapa nak mai lah pulak πŸ˜….

so hasilnya dapat gambar yang ni je. next time gambar cantik sefamily kay.


Lepastu kami ambil peluang yg kerajaan bagi untuk keluar ziarah. pergi rumah abang ipar dan kakak ipar je. kami semua beraya di KayEl ja. kesian mak dan abah kat kampung.. sobsss

Rasa penat jugaklah keluar haritu, sebab stuck 2 jam jugak lah kat tol duta. ada sekatan jalan raya pulak kat situ. adeh. nyesal ikut jalan tu.

Apa-apa pun semuanya dah setel.

Pengalaman juga dapat beraya di perantauan dalam suasana PKPB ni.

Dapat bervideo call dengan mak abah dan sedara yang jauh di kampung. Macam tokwan dalam video ni.. seronok dia sembang dengan cucu-cucu dia kan.. terhibur akak. jom tengok kat sini

https://www.facebook.com/100030542717470/posts/292649928429762/?d=n
Previous
Next Post »
0 Komentar